felixmol.reismee.nl

Stand van zaken!

Oioi!

Ik weet niet precies wat het is waarom het elke keer zolang duurt voordat ik weer een verhaal post... maar ik zal het excuus 'ik heb het heel erg druk' maar gebruiken!

Na mijn reis in oktober was het weer even akklimatiseren in de stad. Wat betreft weer zou oktober de beste maand zijn in Shanghai, niet vochtig maar wel een graad of 20/25! Helaas, op een enkele dag naweliswaar, hebben wij daar hier weinig van gemerkt. Veel regen gehad, temperaturen vaak rond 20 graden! De wetenschap dat al mijn familie en vrienden in Nederland niet veel beter weer hadden, gaf mij gelukkig enige troost!

Omdat ik een hele week school gemist had, had ik wat chinees in te halen. Helemaal met de examens in het vooruitzicht, die in de eerste week van november zouden zijn. Doordeweeks naar lessen gaan, met als afwisseling korte uitstapjes naar voor-mij-nog-niet-ontdekte plekjes in Shanghai, en in het weekend feesten! Zo hebben mijn afgelopen weken er ongeveer uitgezien! Mijn lieve nichtje Suzanne en haar familie mogen niet ongenoemd blijven; suus is degene die mij naar de vette plekjes bij haar in de buurt sleurt!

Ik ben naar Shanghai gegaan om Chinees te leren, dus ik was ook vastbesloten mijn eerste examens te halen, hoewel ik ongeacht de uitslag zowiezo door was naar level B! De laatste week van oktober was heel saai, bestond grotendeels uit slapen eten en studeren!

Halloween viel dit jaar op 30 oktober, en hoe onmogelijk het ook mag klinken, mijn examens waren op 2-3-4 november! En geloof me, Halloween in Shanghai mag je niet missen! Gelukkig was het hele weekend in het halloween thema, dus ik heb mijn gedeelte op zaterdag kunnen vieren. Eigenlijk is dat halloween maar een slap, Amerikaans aftreksel van het vetste feest van het jaar, CARNAVAL!!! Desondanks was het een schitterend feest, met mijn zelf in-elkaar-genaaide Super-Mario-pakje! Ik was enigzinst verbaasd over de moeite die sommige mensen hadden gedaan om toch nog iets origineels aan te trekken, maar ik zie het punt van 'jezelf ondersmeren met een klodder bloed, en dracula-tanden indoen' niet....

De studie-dagen waren zoals gewoonlijk saai en ongezond! Ik leefde op straat-voedsel, niet schrikken, dat zijn van die chineesjes die fantastische verse noodles- of rijst-maaltijden aanbieden, redelijk betrouwbaar voedsel, cola, en de stroopwafels uit NL! Gelukkig ben ik deze week heel uit gekomen, (op diabetes type II na)! Het mooiste is nog, dat ik mijn examens heb gehaald! Hoppa in de pocket!

adios!

Reacties

Reacties

Petra Nabbben

Hallo Felix,
Leuk om je verhalen te lezen. Wij zijn ook in Shanghai geweest en vantevoren Chinees geleerd. ...Knap van je.
Vele groetjes,
Juf Petra

liesbeth

Nu dat heb je weer mooi binnen, goed hoor, het lijkt mij heel moeilijk. Goed ook dat je tijd neemt om af en toe te genieten van al het bijzondere van een vreemd land. Heb je nu even vakantie of gaat het meteen weer door? Nu groetjes van ons allen en tot hoors, liefs Liesbeth en Keesie

Emiel

Mooi man, nu de examens achter de rug zijn kun je het weer begaaien! We missen je trouwens niet echt, de meeste zijn je vergeten en wanneer jouw naam valt dan weet niemand over wie het gaat. Je kunt gemakkelijk nog een paar jaartjes daar blijven!

lidwien

hai felix,
klinkt goed, holland ver weg ?
bhaskar vandaag 17 geworden! allegoeds, lidwien

alet

proficiat felix met het halen van je examens.Ik mis je wel aan de keukentafel met een bakkie leut!!! Hou ons op de hoogte.Dikke kus.xxx

Liesbeth

He Felix doe eens gek en ga daar Sinterklaas spelen, ik denk dat je wel bekijks krijgt. We kijken weer uit naar nieuwe avonturen, liefs liesbeth en kees

"Oompje" Sander

Hé Piet,
Volgens mij heb jij het zo druk, dat je, net als je broer Max in de USA, ondanks alle communicatie middelen van de tegenwoordige jeugd, geen tijd hebt om meer, met vooral je familie, te communiceren en of digitaal te delen.
Geniet vooral van je "Supersonische verblijf", daar heb je, je hele leven profijt van.

Liefs, je "Oompjé"
Sander

lidwien

Lieve Felix,

Voor schrijven geen tijd, heel begrijpelijk als je maar onthoud dat we aan je denken van tijd tot tijd he.
Oma is nog ouder geworden dan toen je haar voor het laatst zag, fragiel en kwetsbaar, dat is eigenlijk haar permanente staat. Maar: ze heeft wel sinterklaas bij ons gevierd met surprises en al, Angelien was er ook met haar family, dus dat was een top ervaring. De volgende dag was ze wel bekaf....Alle goeds en geniet van die rare chinezen, Lidwien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!